Den 14 oktober startade City Gross ett nytt marknadsföringsprojekt i sociala medier. I stället för att endast synas med hjälp av stora kända profiler, tar man nu hjälp av mer lokalt förankrade micro-influencers.
– Genom att jobba med flera influencers med lägre räckvidd vill vi komma närmare kunderna, öka kännedomen om våra lokala butiker och bli mer direkta i vårt tilltal, säger Sophia Bergendahl, ansvarig för samarbetet med influencers för City Gross.
Tidigare har vi sett stora namn som Tina Nordström, Gustav Johansson (Jävligt Gott) och Johan Hedberg (MatGeek) representera City Gross. Nu väljer man att även samarbeta med mer lokala, men för den stora massan, mindre kända personer.
-Det är ett superspännande samarbete som drar igång nu och håller på under hela oktober. Vi når färre användare men blir förhoppningsvis mer pricksäkra, säger Sophia Bergendahl.
Det är tillsammans med influencer marketing-plattformen Beatly som Sophia Bergendahl har handplockat sju influencers på Instagram som ska få besöka sin lokala City Gross-butik, handa härliga färskvaror som följarna sedan får se när de förvandlas till en god, inspirerande måltid.
-Vi hoppas att fler ska upptäcka vilka fantastiska färskvaror vi erbjuder våra kunder. Färskt, svenskt och butiksstyckat kött, en helt msc-märkt fiskdisk samt ett bra utbud av frukt och grönt, säger Sophia Bergendahl.