Anna Möller tillträder den 1 juni 2019 en nyinrättad roll som marknadsdirektör för Altia Scandinavia, som inkluderar Sverige, Norge och Danmark vilket utgör ungefär en tredjedel av Altia Group. Altia Scandinavia utvecklar några av Nordens främsta dryckesvarumärken, så som Blossa, Chill-Out och O.P. Anderson.
– Vi har några av Sveriges stoltaste varumärken och att få leda arbetet med dessa in i framtiden känns fantastiskt spännande. Genom att arbeta som en gemensam marknadsavdelning kommer vi kunna dra ännu större nytta av varandras kunskaper och erfarenheter så att vi blir än mer attraktiva för våra konsumenter, företagskunder, nya potentiella samarbetspartners och framtida kollegor, säger Anna Möller, tillträdande marknadsdirektör för Altia Scandinavia.
Marknadscheferna för vin och sprit i Skandinavien samt den digitala avdelningen kommer att rapportera till Anna, och Anna rapporterar i sin tur till Janne Halttunen, Senior Vice President Scandinavia, Altia.
– Anna har erfarenheten och ambitionen som krävs för att ta Altia i Skandinavien till nästa nivå när det kommer till den digitala resan, hållbarhet, produktutveckling och varumärkesutveckling. Jag har arbetat nära Anna under flera år och är väldigt glad för hennes, alla kollegors och för Altias skull, säger Janne Halttunen, Senior Vice President Scandinavia, Altia.
Anna började på Altia för åtta år sedan och har haft ett flertal roller inom sprit och egna varumärken, nu senast som ansvarig för Altias spritkategori i Sverige.