”Kom in och prata jobb”. Med den uppmaningen hoppas Axfood, med kedjorna Willys och Hemköp, locka nya medarbetare under Järvaveckan* som pågår i Stockholm denna vecka.
Precis som i fjol deltar Axfood i Järvaveckan. I år med fokus på rekrytering och integration.
Axfood vill spegla såsom samhället ser ut i dag, vilket ska märkas i både sortimentet och bland medarbetare. Mångfald bidrar positivt till vår affär.
– Medarbetarnas olika kunskaper och perspektiv skapar nya möjligheter och generar bättre beslut. Det gör Axfood ännu bättre på att möta våra kunders olika behov och gör koncernen till en roligare arbetsplats. Därför startar vi en ”pop-up arbetsförmedling” under Järvaveckan. Vi hoppas att många lockas in i vårt tält och söker jobb inom koncernen, säger Monica Längbo, HR-direktör på Axfood.
Just nu finns drygt hundra lediga jobb inom Axfoodfamiljen, tjänster som bland annat butiksmedarbetare, chaufför, kategorichef, teamchef och applikationsspecialist.
Axfoods pop-up-förmedling finns i tält E09 under Järvaveckan (Spånga idrottsplats) torsdagen den 13 juni klockan 14.00-18.30 och är öppen dygnet runt på www.jobb.axfood.se.
På plats under Järvaveckan finns representanter från Willys, Hemköp och Axfood IT.
*Järvaveckan, 12-16 juni, handlar om att minska avståndet mellan folk och folkvalda. Det levande navet för Järvaveckan är en stor mötesplats för samhällsengagemang. Företag, föreningar, myndigheter, organisationer, politiker och medborgare inbjuds för att vara på plats och bidra med expertis och perspektiv. Järvaveckan är ett initiativ av Ahmed Abdirahman, grundaren av den ideella Stiftelsen The Global Village, en partipolitiskt och religiöst obunden stiftelse med hemvist i Hjulsta, Stockholm. Läs mer om stiftelsen här: www.theglobalvillage.se