Brain Blasterz sura produkter finns i flera olika utförande och surhetsgrader.
2011 startade konfektyrresan för Brain Blasterz, varumärket som erbjuder surt godis för alla åldrar och som idag säljs i över 40 länder världen över. Enligt Brain Blasterz ska surt godis vara gott, roligt och passa för alla och därav är samtliga produkter veganska och förpackningarna 100% återvinningsbara så de även är bättre för vår planet. Idag rankas Brain Blasterz som Europas och Mellanösterns #1 Surt Godisvarumärke.
Sortimentet består idag av 11 artiklar som har en surhetsskala från 1–5 vilket signalerar hur sur produkten är. Köper du en produkt och ser siffran 1 är surheten knappt märkbar men får du tag i en med siffran 5 kommer du att få en extremt sur smakupplevelse.
I december tog Movement över som distributör för Brain Blasterz, vilket inkluderar allt från order och logistik, KAM, marknad och säljbearbetning i butik.
– Vi är stolta över att få presentera vårt nya, exklusiva partnerskap med Movement. Med deras expertis kommer vi att växa ytterligare och utveckla styrkan i Brain Blasterz varumärke i Sverige. Tack vare Movements breda distribution i alla kanaler kan vi nu få ut Brain Blasterz godis till hela landet, säger Emily Howarth, Marketing Director för Brand Hatchers om samarbetet med Movement.
Om det nya samarbetet:
– Vi ser att förpackat och surt godis blir mer och mer populärt. Brain Blasterz är ett surt godis i spännande skepnader med en surhetsskala som tilltalar den våghalsiga såväl som den mer traditionella godisfantasten. Vi ser fram emot att fortsätta etablera varumärket på den svenska marknaden och få fler att utmana sina smaklökar, säger Frank Somander, Commercial Director för Movement