Circle K tar för tredje året i rad hem priset som Sveriges bästa drivmedelskedja och för fjärde året i rad som Sveriges bästa nationella bil- och släputhyrare. Detta enligt Evimetrix årliga Swedish Brand Award som väger samman kundnöjdhet och varumärkeskännedom på marknaden. 

Swedish Brand Award är en årlig listning av Sveriges mest omtyckta varumärken. Resultatet är en sammanvägning av Evimetrix Nöjd Kund Index (NKI) och uppmätt varumärkeskännedom direkt hos konsument. Circle K kniper återigen förstaplatsen i de två kategorier man är verksam inom.

circleK_Marknadsföring

– Det är otroligt roligt och hedrande att återigen hamna i topp när det är kunderna som får säga sitt. Eftersom det handlar mycket om hur nöjda våra kunder uppger sig vara är det ett av de bästa betygen vi kan få, och för oss ett bevis på att vi ligger i framkant i allt från tillgänglighet och utbud till professionellt och personligt bemötande, säger Maria Philipson, Communication Manager på Circle K.

Circle K har som ambition att vara den bästa partnern för alla på väg genom att bidra till ett enklare och godare vardagsliv för de drygt 260 000 besökare som dagligen stannar till vid någon av stationerna. Resan framåt har högt satta mål, där Circle K ska vara det självklara valet utmed vägen oavsett om det handlar om drivmedel, god mat och dryck, kaffe, biltvätt eller biluthyrning. Vilket också ställer höga krav på det som erbjuds.

– Vi vet att våra kunder även uppskattar våra ambitioner och konkreta insatser inom området hållbarhet. Något som redan idag syns inom såväl vårt erbjudande av mat och som för vår satsning på förnybara drivmedel. Det här priset ger oss extra energi till att fortsätta detta arbete inom alla områden. Det här är bara början, avslutar Maria Philipson. 

Läs mer om resultatet från årets Evimetrix Swedish Brand Award