Svenska konsumenter har under de senaste åren, och framförallt under Corona-pandemin, vant sig vid bekvämligheten och tryggheten med att handla online och få varorna levererade hela vägen hem till dörren. Det är något som Cloetta, från och med nu även kan erbjuda till sina företagskunder. Man fastnade för Briqpays betallösning.
– Vi fastnade för Briqpays engagemang, affärsförståelse och lyhördhet. De förstod snabbt hur vi ville att våra betalflöden skulle fungera och paketerade ihop en B2B checkout anpassad för oss. Briqpays lösning blir en viktig del i webshoppen för att vi ska kunna leverera en bättre kundupplevelse till våra företagskunder, säger Emma Axgart, Brand- & Category Manager Growth på Cloetta.
LÄS OCKSÅ: Hon blir ny Marknadsdirektör på Cloetta Sverige
Lanseringen av Briqpays B2B checkout tillsammans med Cloetta skedde i april, vilket möjliggjort för företag att på ett smidigt sätt betala via webshoppen.
– Vårt fokus är att skapa användarvänliga och flexibla lösningar för företagsförsäljning i digitala kanaler. Vårt mål är inte bara att förbättra, utan att förändra hur företag handlar online idag med digitala, automatiserade och moderna lösningar. Därför är vi glada att ett anrikt bolag som Cloetta inte bara satsar på sin digitala närvaro utan även lägger vikten på just användarvänligheten i betalflödet tillsammans med oss, säger Björn Widerström, kommersiellt ansvarig på Briqpay.
Cloettas B2B e-handel finner ni här: bycloetta.se