Livsmedelsföretaget Dejunked introducerade produktserien Dejunked Chia Smoothie i början av året. Det var deras tidigare produktserie CHIAGO som fick ett nytt namn och även nytt utseende. Nu är man tvåfaldigt nominerade till Svenska Designpriset.
Så här berättade Catherine Bentzel en av grundarna till Dejunked i början av året;
– Vi kände att det behövdes en uppfräschning och nytt tänk kring produktens design. Dessutom vill vi att alla framtida produktserier ingår under varumärket Dejunked och därför blev även namnbyte aktuellt.
Svenska Designpriset är en tävling i design som är öppen för alla som arbetar med grafisk design, formgivning och inom liknande kreativa områden.
Dejunked har blivit tvåfaldigt nominerade i och med sina fantastiska samarbetspartners som Dejunkeds grundare valt med omsorg.
Vi har tillsammans med AD Ludvig Svartz på kommunikationsbyrån Relevans i Helsingborg nominerats för vår fantastiska förpackningsdesign i kategorin 3B – Identitet – Förpackning.
Vi har även tillsammans med projektledare Nathali Lameri och fotograf Julia Sixtensson på Creative Peoples i Malmö nominerats för bästa bildkommunikation i samband med vår nylansering, 6Aa Bildkommunikation – Foto. Nathali berättar att lösningen blev att skapa ett färgstarkt och iögonfallande visuellt koncept som matchade den nya förpackningsdesignen och de båda grundarna.
Röstningen avslutas 15/9 och vinnarna utses 17/10 på Rondo, Liseberg.
Dejunked Chia Smoothie är ett mellanmål utan varken tillsatt socker, sötningsmedel eller onaturliga tillsatser. Den innehåller endast ekologiska frukter, supermat och mättande chiafrön och finns idag i tre olika smaker och finns att köpa i utvalda ICA-butiker och webbutiker från och med januari 2019.