Det hela började med två vänners gemensamma dröm om att ta fram nyttiga mellanmål. Efter många timmars experimenterande med smakkombinationer och mängder av provsmakningar lyckades grundarna skapa sina chiasmoothies.
” Dejunked beskriver sitt utbud som ”lite roligare än en banan och betydligt nyttigare än en varmkorv”. ”
2019 lanserade Catherine Bentzel och Sarah Weibull Dejunkeds chiasmoothies, det perfekta mellanmålet för den hungrige. Idag finns klämmisarna i tre olika fruktkombinationer som endast består av ekologiska råvaror och helt utan onaturliga tillsatser. Samtliga produkter klimatkompenseras till 100%, vilket görs genom att Dejunked stöttar ett pågående trädplanteringsprojekt i Etiopien.
Under oktober började Movements säljkår bearbeta produkterna i butik där de ska synliggöra både varumärket och produkterna och få fler att upptäcka dessa hälsosamma mellanmål.
– Vi ser med spänning och glädje fram emot att ta nästa kliv i Dejunkeds resa tillsammans med Movement som säljkår! Redan från första mötet med säljarna kände vi hur det ”klickade” mellan oss, vilket är precis känslan vi letade efter hos en säljpartner, Catherine Bentzel, delägare för Dejunked om nya samarbetet med Movement.
– Som några av er vet var Movement det företag som lanserade ”barnklämmisar” i Sverige för över 10 år sedan med varumärket Ella’s Kitchen. Det är därför extra kul att vi nu tillsammans med Dejunked får hjälpa till att lansera motsvarande produkt för vuxna. Smoothies i klämförpackning, som är enkelt att ta med sig. Inget skräp (Dejunked) – bara gott – för både magen och vår omvärld! Vi ser fram emot att bidra till att fler få upp ögonen för detta mellanmål tillsammans med de härliga och energiska grundarna av Dejunked, säger Jennifer Friman, VD för Movement, om det nya samarbetet.