Efter en kort period på Pinchos egna restauranger lanseras nu Pinchosläsken i dagligvaruhandeln. Pinchos läsksamarbete tillsammans med Dirtwater Fox Brewery har nu lett dem till att släppa smakerna Fizzy Bubblizz, Peachy och Hallon Salt i butik så att fler kan få möjligheten att prova.
Den 1 april förra året skojade Pinchos i sociala medier om planer på att släppa några av kedjans mest populära alkoholfria drinkar på burk. Gensvaret blev stort, med en tydlig önskan: Gör det på riktigt! Inspirerade av gästernas respons beslöt Pinchos att gå från skämt till handling.
-Till skillnad från många andra restaurangbolag har vi en unik direktkommunikation med våra gäster genom våra sociala kanaler. När de utmanade oss att släppa läsken på riktigt tog vi chansen att faktiskt agera på deras önskemål,” säger Håkan Tiderman, marknadschef på Pinchos.
Efter att läsken sålt slut på alla Pinchos restauranger beslöt restaurangkedjan att lansera läsken i dagligvaruhandeln.
Pinchosläsken innehåller bara fyra ingredienser och är helt fri från färgämnen. Läsken är också helt koffeinfri vilket betyder att den inte har någon åldergräns. Alla tre smakerna är dessutom både veganska och ekologiska.
-Vi ser det som win-win att kunna lansera en läsk som motsvarar vad våra gäster kräver av oss som företag. Samarbetet med Fox har gjort det möjligt, säger Håkan Tiderman.
Läsken finns att köpa i utvalda ICA och Coop-butiker samt på delitea.se.