En sedan länge viktig målgrupp för Axfoods lågprismärke Eldorado är studenter. För att smygstarta firandet av Eldorados 50-årsdag i december, och för att ge tillbaka till den yngre målgruppen, lanseras Studentkassen i samarbete med Studentkortet och Mat.se.
I december fyller Eldorado 50 år. Som en del av firandet lanserades nyligen Studentkassen, som innehåller mat till fyra matlådor och gott tentasnacks. Tillsammans med Studentkortet var Eldorado på plats i Stockholm och Göteborg hos studentkårerna för att dela ut 100 kassar i vardera stad. Studenterna uppmanades att följa Eldorado på Instagram och lägga ut en story på Studentkassen.
– Det blev riktigt lyckat! Studenter har länge varit en prioriterad målgrupp för oss och prisfrågan är en viktig faktor för många yngre. Nu ger vi dem möjligheten att köpa kassen på Mat.se för endast 50 kronor, medan det totala värdet av innehållet är hela 282 kronor, berättar Emma Töpel Hanson, projektledare på Eldorado.
Eldorado vill vara ett smart lågprismärke och erbjuder många hjältar i sortimentet, där kunderna kan spara in många kronor per månad utan att göra avkall på bra mat.
– Om du exempelvis handlar frysta hallon ofta kan du med fördel köpa Eldorados frysta hallon i större förpackning. Skillnaden från andra märken är att hallonen kan vara brutna. Men de smakar precis lika gott, förklarar Emma Töpel Hanson.
Från den 19 november går Studentkassen att köpa på Mat.se i en limiterad upplaga. Studentkortet har skickat ut mail till studenter i Malmö, Göteborg och Stockholm med rabattkod på Studentkassen. Bakom initiativet står Eldorado, Mat.se och Studentkortet.