I år fyller Axfoods eget varumärke Eldorado 50 år. Födelsedagen firades bland annat med en tillfällig konceptbutik i Stockholm där allmänheten kunde köpa Eldorado-kläder och produkter. Nu skänker Eldorado intäkterna på över 120000 kronor till Musikhjälpen.
För att uppmärksamma och fira själva födelsedagen öppnade Eldorado en konceptbutik en dag i Stockholm under vecka 50. Medarbetare och allmänhet bjöds in för att till bra priser handla såväl matvaror från Eldorado som en specialdesignad klädkollektion med bland annat t-shirts, tjocktröjor, halsdukar, strumpor och tygpåsar.
Det mest populära plagget var tjocktröjor med broderad logotyp. Även ett antal plagg från årets sommarkollektion sålde slut fort.
Den totala försäljningen uppgick till drygt 120 000 kr. Pengar som oavkortat skänks till Musikhjälpen, där årets tema är ”Sex är inte ett vapen”.
– Musikhjälpen är ett mycket bra initiativ vars värderingar överensstämmer med våra egna och våra kunders. Därför var det ingen tvekan om vart pengarna skulle gå, säger Emma Töpel Hanson, projektledare för Eldorado.
Eldorados matvaror finns att köpa hos Axfoods butikskedjor Willys, Hemköp, Tempo och Mat.se.