Circle K har rekryterat Erika Albansson-Söderlund som ny kommunikationschef. Tillsammans med den befintliga kommunikation- och marknadsavdelningen ska hon fortsätta den förändringsresa Circle K påbörjade under förra året för all typ av kommunikation kring varumärket.

circleK_Marknadsföring

Erika Albansson-Söderlund har lång erfarenhet från konsultsidan, senast som anställd på Geelmuyden Kiese under sju år. I rollen som ny kommunikationschef på Circle K är målet att ta ett helhetsgrepp kring framförallt PR, men även att arbeta för att all typ av kommunikation ska integreras och samverka.

– Jag har en konsultsjäl och har alltid känt att kundsidan bara är intressant om det är en perfekt matchning. Redan i första mötet med Circle K lyckades de pricka in alla mina viktigaste punkter – här ser jag en företagskultur jag älskar redan innan jag börjat, en roll med utmaningar inom flera olika områden och framförallt en samhällsaktör i förändring, säger Erika Albansson-Söderlund.

Som landets ledande drivmedelskedja påbörjade Circle K förra året en översyn och förnyelse av all kommunikation, ett måste i en bransch som är i ständig och snabb förändring. Det blev snabbt tydligt att man behövde utöka det befintliga teamet och under slutet av förra året gick man därför ut på jakt efter en ny kommunikationschef.

Maria Philipson, Senior Manager Marketing & Communication på Circle K och Erika Albansson-Söderlund ny Kommunikationschef på Circle K.

– Att få in Erika i den här rollen är mycket glädjande för oss. I den större kommunikationsmixen är det viktigt att PR-delen hänger med i förändringen och Erika kommer in med såväl lång kunskap som ett nytt perspektiv från utsidan, något vi alltid välkomnar för att fortsätta ligga i framkant, säger Maria Philipson, Senior Manager Marketing & Communication på Circle K.

Erika Albansson-Söderlund påbörjar sin nya tjänst hos Circle K idag den 15 mars.

Läs mer om Circle K