I fjol fick Kexchokladl en tillfällig design, där den ordinarie logotypen byttes ut mot budskap som ”Vilken hjälte!”, ”Kämpa på!” och ”Du är bäst!” i det välbekanta Kexchokladrutiga mönstret. Perfekta för att muntra upp kollegan eller vännen.
– Kexchoklads budskapskampanj blev en stor succé och vi är glada att kunna berätta att den kommer tillbaka även i år, säger Helena Jakobsson, Channel Brand Manager på Cloetta Sverige. Kexchoklad med budskap finns både på dagligvaruhandeln och servicehandeln, och beräknas dyka upp i butikerna i juli månad.
– De olika budskapen passar perfekt när man vill tacka, uppmuntra eller bara sprida lite positiv energi till någon i sin närhet, fortsätter Helena. Kampanjen har fått fin synlighet i butik och vi har också sett ett stort engagemang i sociala medier.
Kexchoklad är starkt förknippat med en aktiv livsstil, och budskapskampanjen syns även i samband med de olika löplopp som Kexchoklad sponsrar, till exempel Göteborgsvarvet, Midnattsloppet och Stafesten. Alla som går i mål får en välförtjänt belöning i form av en Kexchoklad i mindre format, med budskapet
”Heja!”, ”Kämpa!” eller ”Grymt!”.