foodora fortsätter sin offensiva strategiska plan att göra Sverige mera rosa. Idag öppnar foodora med egen hemleverans i, Haninge, Karlskrona, Märsta, Piteå och Västervik. Redan nu är 106 restauranger anslutna i de fem områdena, varav merparten använder foodoras hemleverans, en siffra som kommer växa i snabbt takt.
foodora växer kraftigt och når idag över 90 procent av alla svenskar. Det starka intresset från restauranger och butiker i Sverige visar att de är mer än redo att vässa sin affär digitalt.
LÄS OCKSÅ: foodoras supermarket 3.0 öppnar nu i Malmö
Den digitala ekonomin är och kommer vara viktig för svensk tillväxt, därför är bolag som skapar arbete och tillväxt för det lokala näringslivet av betydande vikt, framförallt just nu, då företag är Sveriges motor.
foodora är inte bara en länk mellan restauranger, butiker och kunder. Bolaget är en plattform för digital handel. En tjänst för både marknadsföring och leverans.
– Svenskarna har ett stort behov efter snabba hemleveranser som ökat markant den senaste tiden, och det kan nu den lokala restaurangen eller butiken erbjuda genom oss. Den senaste tiden har vi fått väldigt många intresseförfrågningar från restauranger som vill ansluta sig till sig oss, och genom oss kunna erbjuda snabb hemleverans till sina kunder. Det känns verkligen bra att vi snabbt kan tillgodose deras behov och förhoppningsvis även vässa deras affär, säger Hans Skruvfors, koncernchef foodora.