Imorgon öppnar foodora market i Malmö. Det är en ny form av supermarkets i citylägen. Under de senaste tre månaderna har foodora öppnat tre butiker i Stockholm. Genom butiken tar q-handelsbolaget ett starkare grepp kring Sveriges städer, då hemleverans av dagligvaror till kunder sker inom 30 minuter.
foodora market består av tusentals produkter, ett sortiment som växer då foodora knyter till sig fler aktörer till butiken. Sortimenten består bland annat av: Barnartiklar som välling och blöjor, mejeriprodukter, kött och fisk, frukt och grönt, teknik, leksaker, och djurartiklar med mera. Den nya foodora market kommer att ligga i området Lugnet. Där kan foodoras bud snabbt plocka upp och sen leverera varorna hem till kunder. Boende i området kan också hämta upp förbeställda varor.
foodora market är butiken som stöper om hela spelplanen för aktörer inom livsmedelsbranschen, då q-handelsbolaget kan leverera i stort sett vad som helst under 30 minuter. Öppnandet av butikerna i Stockholm har gått över förväntan. Bolaget satte höga mål och redan efter två veckor var målet nått.
Svenskarna vill ha snabb leverans av dagligvaror, och foodora är bolaget som har infrastrukturen redo och kan implementera tredje generationens digitala handel, väldigt snabbt i hela Sverige.
– foodora market är en bra stöttepelare för lokala varumärken. Genom oss kommer Malmöborna inom kort kunna köpa närproducerade varor. Hur vi som bolag kan stötta det lokala näringslivet, är alltid något jag har i tankarna när vi utvecklar våra tjänster, säger Hans Skruvfors, koncernchef foodora.
Etableringen av den första foodora market i Malmö är en del i den strategiska planen att alla boende i Malmös stadskärna ska kunna få tillgång till hemleverans av dagligvaror.