Froosh vill förenkla för konsumenter att få i sig mer frukt och grönsaker genom sina smoothies. Det sker genom att ta fram nya och spännande smakkombinationer. Därför lanserar nu Froosh som första smoothievarumärket i Sverige en smoothie innehållandes papaya, kokosnöt och gurkmeja.
Froosh smoothies görs på 100 procent frukt och grönsaker. För att svara på den rådande livsstils- och hälsotrenden med kryddan gurkmeja, lanserar nu Froosh Papaya Coconut and Turmeric.
– Vi vill med våra produkter underlätta för konsumenter att få i sig näringsämnen från frukt och grönsaker under dagen, på ett smidigt sätt. I vår nya, somriga smoothie har vi dessutom adderat gurkmeja, säger Petra Winberg varumärkes- och kategoriansvarig för Froosh.
Froosh Papaya Coconut and Turmeric, 250ml
Den nya smaken Papaya Coconut and Turmeric, 250ml innehåller kokosmjölk, papaya och gurkmeja, vilket ger den en gyllengul färg. Smoothien passar fint i picknickkorgen, träningsväskan eller för konsumenter som vill ha ett gott mellanmål under dagen. Smoothien på 250ml förpackas i en miljövänlig glasflaska. Glas kan återvinnas i nästintill oändlighet, samtidigt som innehållets hållbarhet förlängs naturligt, utan att behöva addera några som helst tillsatser. Frukt- och grönsaksfibrerna bevaras även längre. Smoothien kan förvaras kyld eller rumstempererad men är godast väl kyld. Förpackningen kan återvinnas i returstationer tillsammans med glas- och korken tillsammans med metall. Papaya Coconut and Turmeric hittas i butikernas i kyldisk.