Sedan tidigare är Movement distributörer i Sverige för Genereal Mills varumärke Yoplait och sedan 1 mars även tagit över som distributör för varumärkena Nature Valley och Betty Crocker. Det är ett huvudansvar för logistikflöde, KAM, marknadsbearbetning samt bearbetning i butik av 3 specialiserade och rikstäckande säljkårer. I höst väntas nya spännande produkter från båda varumärkena.

Idag har Nature Valley två proteinbars, Salted Caramel och Peanutbutter & Chocolate, som säljs hos ICA, Coop, Axfood och Bergendahls.Betty Crocker är ett varumärke inom bakmix, som lanserades i bakhyllan v.11 hos Coop, Axfood och Bergendahls. Tidigare har produkterna funnits i amerikanska hyllan men i samband med en produktuppdatering möjliggjordes en lansering i bakhyllan. Idag består sortimentet i Sverige av 4 bakmixer och 4 icings eller frostings som många väljer att kalla det. Med hjälp av Betty Crockers produkter går det att skapa en hemmagjord smakfull tårta på mindre än 30 minuter och allt som behövs tillsättas till bakmixerna är ägg, vatten och olja och avsluta med valfri icing på toppen! Ett smidigt alternativ för de som vill bjuda på något gott på kort tid.

Jennifer-Friman-VD-Movement-Group-2020
Jennifer Friman, VD på Movement

– Vi är jätteglada över att utveckla samarbetet med General Mills ytterligare. Vi jobbar väldigt bra tillsammans med teamet på General Mills och jag är tacksam att vi får förtroendet att sälja fler av deras fina produkter på den svenska marknaden. Nature Valley är ett välkänt varumärke med nyttiga och goda proteinbars. Betty Crocker ser jag som en oslipad diamant – som är helt rätt i tiden utifrån att fler och fler önskar bli mer husliga och spenderar mer tid i hemmet. Att då ha en färdig mix där endast ett fåtal ingredienser behöver tillsättas gör att alla kan och hinner få lukta och smaka nybakat, oavsett kapacitet och tillgänglig tid! Jag hoppas verkligen att vi kan få fler att få upp ögonen för dessa enkla och fantastiskt goda bakverk, säger Jennifer Friman, VD på Movement

Nature Valley är ett varumärke som finns i både snacks – och hälsokosthyllan. Varumärket tillverkar glutenfria proteinbars, vars proteininnehåll (25%) kommer från naturliga råvaror som nötter. En bar består av mer än 40% nötter och innehåller inga dolda ingredienser som exempelvisfärgämnen, konserveringsmedel eller artificiella smakämnen. Helt enkelt en naturlig produkt för hela familjen att ha med på utflykten, till mellanmålet eller bara som ett nyttigt och gott snacks.

Läs fler nyheter från Movement här