Wellibites grundades av apotekaren Sara Serray och har som affärsmodell att erbjuda en nyttigare typ av godis i butikernas hyllor. För att få en tydligare profil på sina produkter inleder man nu ett fullservicesamarbete med byrån DNA Agency.
Det hela började i grundaren Saras kök. Som legitimerad apotekare, kost- och friskvårdsexpert och gottegris med en hopplös övertygelse om att det går att få det bästa av två världar, ville hon skapa ett godis som inte bara smakade gott – utan även gör gott! Efter många timmar, som blev till månader, av experimenterande, kokande, vägande och omrörande i en liten kastrull fick hon till slut fram en liten Wellibite på andra sidan. Med en noga uträknad formula skapades ett godis som innehåller vitaminer och mineraler, helt utan socker och gluten, veganskt och endast med naturliga smaker och färger.
– Idén med Wellibites är att bryta den ökande fetmatrenden, framförallt bland barn. Därför bestämde jag mig för att skapa ett godis med bättre och mer nyttiga egenskaper, men utan att tumma på den goda smaken. Nu finns produkterna ute, och det är dags att växla upp. Gänget på DNA känns som helt rätt samarbetspartner, säger Sara Serray, VD och grundare av Wellibites.
Vill nå hela Sverige
Nu vill Sara fortsätta att etablera sig i Sverige innan hon siktar på att även nå den nordiska och europeiska marknaden.
Läs också: Tillsammans utmanas konfektyrmarknaden
– Sara är ett energiknippe och en entreprenör ut i fingerspetsarna. Hon har på rekordkort tid lyckats få listning på alla större dagligvaruhandels- och apotekskedjor i Sverige. Vår roll blir att skapa struktur för både varumärket och kommunikationen samtidigt som vi ska ta fram kampanjer som driver försäljning framåt. Vi samarbetar också med vår systerbyrå Habermax som bidrar med undersökningar och insikter, säger Joachim Larsson, copywriter & konceptutvecklare på DNA Agency.
I DNA Agencys uppdrag ingår alltifrån insiktsarbete till aktiveringar i sociala medier och i butikshyllan.