Kronans Apotek fortsätter att öka sina digitala satsningar. Nu rekryterar företaget Hears medgrundare och digitala chef, Eric Sjöbeck, till ny Chef för media och CRM. Därmed flyttas hela den digitala marknadsfunktionen inhouse, medan de traditionella ligger kvar hos Hear.
För att utveckla och stärka den digitala kommunikationen, men även öka kontrollen och effektivisera, har Kronans Apotek rekryterat Eric Sjöbeck till Chef för media och CRM. Han kommer närmast från Hear där han var medgrundare och digital chef. Uppdraget är att leda företagets kundutvecklingsarbete framåt med målet att förbättra kundlojaliteten, öka försäljningen, effektivisera administrationen och kostnaderna samt göra företaget mer proaktiva och bättre rustade för framtida förändringar.
– Vi har en ambitiös digital resa framför oss, inte minst när det gäller e-handel, och vi är väldigt glada över att få med oss en person med Erics erfarenhet. Det handlar om att få ihop helheten och öka tempot. Vi har utmärkta samarbetspartners, men det går inte att jämföra med att ha expertisen inhouse. Vi är och vill vara nära våra kunder och då måste vi också vara nära all data, säger Emelie Friis, Marknadsdirektör på Kronans Apotek
Eric Sjöbeck börjar sin roll som Chef för media och CRM på Kronans Apotek den 16 oktober.
– Kronans Apotek är i en väldigt spännande fas och har en syn på både kundfokus och positionering som tilltalar mig väldigt mycket. Att få komma in nu och vara med och påverka och bidra inom både kundvård och medieköp, tillsammans med det grymma teamet på Kronans, känns både kul och utmanande, säger Eric Sjöbeck.