Från den 7 januari tar Charlie Hågnell över rollen som VD för Sibyllakedjan. Med sin gedigna bakgrund inom mat och försäljning vill han bidra till att flytta fram Sibyllas position på marknaden, med hjälp av ett mer strukturerat marknadsarbete och en starkare kundupplevelse.
– Jag har varit en trogen Sibyllagäst ända sedan barnsben och känner mig därför mycket hedrad av att utses till VD för denna klassiska kedja. Utmaningen för oss framåt i kedjan är att vårda vårt redan starka varumärke och tillsammans se till att vi stärker vår position på fast food-marknaden, säger Charlie Hågnell.
Han håller just nu på att avsluta sitt nuvarande uppdrag som regionchef för Hemköp i Stockholmsområdet, där han under fem år haft drift- och resultatansvar för ett 30-tal butiker. Tidigare i sin karriär har Charlie även arbetat inom Coop, 7-Eleven och Lidl, men i hans CV finns även erfarenheter från fast food-marknaden. Under en tid arbetade han som inköpare och nordiskt ansvarig för distribution av kampanjprodukter för McDonalds 475 restauranger i Sverige och Norden. Han har också stor vana att arbeta i stora franchiseorganisationer, vilket också är en viktig del i arbetet med att leda Sibyllakedjan.
Den gemensamma nämnaren i Charlies karriär är mat i någon form, vilket han tror sig kunna ha stor nytta av i sin kommande roll som VD för Sibylla.
– Oavsett var jag arbetat tidigare så har jag alltid varit nära kärnverksamheterna och det tror jag även är en viktig ingrediens för ledarskapet i en kedja som Sibylla. Jag drivs av att hela tiden utveckla och driva försäljning, och ser verkligen fram emot att få arbeta med det för Sibyllas räkning, säger han.
I sin personlighet och i sitt ledarskap beskriver han sig själv som väldigt strukturerad, något han menar är en förutsättning för framgång.
– Utan en tydlig struktur i arbetet blir det svårare att få överblick och att kunna göra ordentliga uppföljningar av besluten man fattar. Så det kommer jag att arbeta med initialt i Sibylla, säger han.