Niklas Ekstedt är först ut i utrullningen av Hemköps nya kommunikationskoncept där matkedjan tillsammans med tongivande profiler bjuder på recept, tips, och kunskap. Första temat är Eko-kom-igång där Hemköp på ett inspirerande sätt vill göra det enkelt att få in mer ekologisk mat i vardagen.

Under parollen ”Hemköp bjuder på” bygger Hemköp vidare på konceptet ”Från en matälskare till en annan”som lanserades förra året.

Ted Bergström, marknadschef på Hemköp.

– För att kommunicera ”Från en matälskare till en annan” på ett varierat och inspirerande sätt har vi valt att göra det tillsammans med spännande matprofiler och matälskare som oss själva. Tillsammans med Niklas Ekstedt bjuder vi på tips om vilka varor som är bäst och enklast att börja med och hur man kan tänka när man handlar för att få in mer ekologiskt i vardagen, säger Ted Bergström, marknadschef på Hemköp.

NiklasEkstedt_kock

Niklas Ekstedts gedigna kunskap och erfarenhet av ekologiska råvaror lyfts fram i filmer som går både i tv och sociala kanaler. Längre artiklar finns på hemköp.se och kampanjen syns även i Hemköps cirka 200 butiker och i övriga egna kanaler.

– Jag brinner för eko och vill tillsammans med Hemköp sprida glädjen med bra ekologiska råvaror. Många tänker att det är krångligt att handla ekologiskt, men så är det faktiskt inte. Butiken gör ju halva jobbet åt dig genom att märka och certifiera sina varor, säger Niklas Ekstedt.

Kampanjen pågår under vecka 37-41. Fler samarbeten med matprofiler följer under hösten och under nästa år.