HiQ inleder ett samarbete med Orkla Foods för att utforska framtida digitala lösningar som hjälper konsumenter att välja rätt och hållbart i matdjungeln.
– Uppdraget att leverera nya innovativa digitala lösningar med ett tydligt hållbarhetsfokus är helt i linje med HiQs vision att göra världen till en lite bättre och roligare plats. Vi är så glada att ha fått möjlighet att göra det tillsammans med Orkla Foods, säger Anna Kleine, vd på HiQ Skåne.
Fokus i det nyinledda samarbetet kommer att ligga på att förstå vilka utmaningar människor faktiskt har kring mat och konsumtionsprodukter, med målet att skapa användbara, relevanta och informativa digitala lösningar för att hjälpa konsumenter att hitta och ta mer medvetna beslut kring vad de äter.
Som ett led i detta arbete har Orkla Foods därför valt HiQ, med sitt tydliga fokus på att förenkla för människor med hjälp av teknik och kommunikation, som digital samarbetspartner för att ta fram morgondagens lösning för den medvetna konsumenten.
– Människor i Skandinavien är relativt medvetna kring vad de äter, och har en god vilja att göra och välja rätt i mataffären. Men trots certifieringar, produktmärkningar och ekologiskt fokus i butikerna är det inte alltid helt enkelt att välja rätt. Tillsammans med HiQ vill vi ändra på det, säger Sarah Drangel, digital marknadschef på Orkla Foods.