Catrin Folkesson blir ny chef för digitala kanaler och e-handel på Apotek Hjärtat. Hon kommer närmast från Coop Sverige där hon varit drivande inom digitalisering och ansvarat för e-handel som Affärsområdeschef Online.
– Jag är glad över att bli en del av Apotek Hjärtat. Här finns en stark medvetenhet om digitaliseringens betydelse och hur e-handeln ska drivas framåt. Dessutom är det spännande med en ny bransch. För mig är det också viktigt att få möjlighet att jobba i ett företag som jag tycker om, och Hjärtat har ett fantastiskt varumärke och står för värderingar som jag kommer att vara stolt över att få jobba med, säger Catrin Folkesson chef för digitala kanaler och e-handel på Apotek Hjärtat.
Catrin Folkesson sitter i Svensk Handels digitaliseringsstyrelse och i styrelsen för Kjell & Company. Hon har en lång erfarenhet av att leda och driva digitaliseringsutveckling inom såväl dagligvaruhandel som detaljhandel. Tidigare har hon även ansvarat för Clas Ohlsons digitala expansion och var chef för nya marknader och landchef i Tyskland.
– Det är med stor glädje som jag välkomnar Catrin Folkesson till Hjärtat. Hennes breda erfarenhet av e-handelsfrågor, både vad gäller teknisk utveckling och kundupplevelse, kommer att vara mycket värdefulla framåt. Vi är mitt uppe i en förändrings- och läroresa, med en e-handel som växer så att det knakar, och där Catrin kommer att spela en viktig roll som ledare, säger Anders Nyberg, vd på Apotek Hjärtat.
Catrin Folkesson börjar den 1 december. Hon rapporterar till vd Anders Nyberg och tar plats i Apotek Hjärtats ledningsgrupp. Fram till dess är Sammi Khayer tillförordnad chef digitala kanaler.