Arlas egen inhousebyrå Gården gör sin första kampanj för Wästgöta kloster. Med kampanjen vill man stärka både varumärket och positionen i osthyllan.
I höst får vi återse munkarna i Wästgöta kloster igen. Som alltid har de annars så fromma bröderna siktet inställt på just den där osten som är för god att avstå. Det här är den första kampanjen för Wästgöta kloster från Arlas inhousebyrå Gården.
Läs också: Hon ska styra Arlas kommunikation
I filmerna, som kommer att synas utomhus och i digitala/ sociala kanaler, påminns vi om att munkarna är villiga att gå i princip hur långt som helst för att komma åt osten. Men tiden har inte stått stilla i klostret, där säkerheten är modernare och mer rigorös än någonsin. Det är ju känt sedan gammalt att smaken av munkens ostar helt enkelt är alldeles för god att avstå.
Med kampanjen vill Wästgöta kloster stärka både varumärket och positionen i osthyllan, samt locka nya konsumenter att upptäcka de goda ostarna med deras olika karaktär.
Läs också: Hon blir ny chef för Foodservice, Arla i Sverige
-Som alltid är det onödigt att ändra på ett vinnande koncept, så målet var en film i snabbare tempo som adderar lite syndig spänning till klostermiljön. Därför skapade vi en story med osten och den goda smaken i centrum, och när munkvärlden får möta en lite modernare referensvärld blir det underhållande och lätt att ta till sig oavsett kanal, säger Magnus Fogelström som är project manager på Gården.
Det här är inhousebyråns första kampanj för Wästgöta kloster, men sedan starten 2018 har Gården tagit fram kommunikation för bland annat Yalla, Kvibille, Arlas lagrade ostklassiker och Fossilfria transporter.