Matkanalen av Arla är tillbaka med en fjärde säsong. I tio nya avsnitt får tittarna följa fyra kockar som tillsammans med populära influencers lagar mat på ett humoristiskt och enkelt sätt. Med närmare 30 000 prenumeranter och flera miljoner visningar har kanalen hittills överträffat alla förväntningar. Först ut är Philippe Cohen som får en ny chans efter förra säsongens brandlarmsfiasko.
I dag startar den fjärde säsongen av Arlas YouTube-kanal Matkanalen. Sedan premiären i oktober 2019 har kanalen släppt över 30 avsnitt som tillsammans haft mer än 12 miljoner visningar. I de humoristiska programmen uppmuntras och inspireras de närmare 30 000 prenumeranterna till att laga både enkla och avancerade rätter när programledarna Klara Lind, Nisse Hallberg, Frida Lund och Filip Poon lagar mat tillsammans med kända influencers.
– Så många bra gäster, rätter och skratt som den här säsongen innehåller går det inte att vara annat än exalterad. Jag menar, bara en sådan sak som att jag vågade möta dessertexperten Sebastian Pettersson i en kladdkakeduell. Sjukt när jag tänker på det såhär i efterhand, säger Frida Lund, matentusiast och kokboksförfattare.
Först ut är Philippe Cohen, som gör comeback efter förra säsongens brandlarmsfiasko, följt av Siri Barje, Sebastian Pettersson, Tan By Klara, Jonas Fagerström, Ludwiq Tjörnemo, Klas Eriksson, Jacob Lamb, Clara Henry och Zeinas kitchen.
Många av avsnitten den här säsongen kommer att ha större fokus på hälsa och frukost.
– Matkanalen har verkligen blivit en succé bland unga matlagare. För att uppmuntra och inspirera dem till att laga näringsrik mat har vi den här säsongen tagit ett helhetsgrepp kring både hälsa och frukost. För att orka prestera, inte minst i pandemitider är det två områden som är viktiga att fokusera på när det kommer till mat, säger Karin Granlund, Food Inspiration Manager på Arla.