Vem längtar inte till sol och värme? Nu följer Läkerol upp förra årets succélansering med en ny fräsch smak som leder tankar och samtal till framtida, spännande resmål.
I nya Läkerol Red Orange Licorice för smaken av syrlig blodapelsin oss till sydligare breddgrader, och blandat med toner av lakrits uppnås en perfekt balans i smaken.
– Den fräscha kombinationen av blodapelsin och lakrits är en riktig fullträff, och vi hoppas att nyheten ska kunna sätta lite guldkant på vardagen i dessa tider, säger Fia Rasmusson, Brand Manager på Cloetta. Läkerol Red Orange Licorice är också en värdig uppföljare till Läkerol Raspberry Licorice, succén från ifjol som blev utnämnd till Årets Bästa Produkt 2020*, fortsätter Fia.
Läkerol Red Orange Licorice kommer att få extra synlighet i butik under våren, och även dyka upp i Läkerols reklamfilm ”On Mute”. Reklamfilmen visades första gången under hösten 2020 och konsumenterna uttryckte sin uppskattning för humorn och nutidsrelevansen i storyn. Läkerol strävar efter att göra varje stund lite bättre och den lilla asken passar lika bra i handväskan som på skrivbordet under ett digitalt affärsmöte – liten och diskret.
Nya Läkerol Red Orange Licorice hittar du i butik från vecka 7, både i dagligvaru- och servicehandeln. Asken väger 25 gram och lanseras i både 1-pack och 2-pack. Det rekommenderade konsumentpriset är 10,90 kr.