Lakritspucken gör comeback i svenska glassboxar. Historiskt sett har få glassar skapat så mycket engagemang som den salta klassikern. Efter att den senast försvann ur GB Glace sortiment har den efterfrågats mer än någon annan glass – nu är den tillbaka.
Lakritspucken lanserades första gången 1982 och gjorde braksuccé direkt. I samband med lanseringen såldes 26 miljoner glassar och den salta lakritsglassen blev snabbt en favorit hos många svenskar. Sedan dess har klassikern kommit och gått i GB Glace sortiment. Till alla lakritsälskares stora glädje gör den älskade glassen nu comeback.
– Intresset för Lakritspucken är helt galet, det är minst en konsument i veckan som hör av sig och önskar att vi ska ta tillbaka den. Därför känns det extra roligt att kunna välkomna vår gamle vän tillbaka till sortimentet!, säger Olivia Nilsson, Brand Manager på GB Glace.
Lakritspucken består av len vaniljglass med saltlakritsrippel och ett överdrag av saltlakrits. En given favorit för alla lakritsälskare! Tidigare i år lanserades godiset Lakritspuck Bites av Candy People, små godisbitar som smakar som glassen. Lanseringen väckte ett enormt engagemang bland Lakritspuckens fans och ökade efterfrågan på glassen ytterligare.
Lakritspucken är tillbaka i glassboxen från den 16 september.