Lejonet & Björnen meddelar att de går in som officiell partner till Nordea Open, tennistävlingen i Båstad som attraherar spelare och publik från hela världen. Uppskattar du glass och tennis av högsta kvalitet är detta ett event för dig i sommar.
Nordea Open är ett av Sveriges äldsta och mest välbesökta idrottsevenemang och har sedan starten 1947 vuxit och blivit en av de starkaste och mest populära grustävlingarna på touren. Evenemanget pågår under en tvåveckorsperiod och omfattar så väl dam som herrsingel och dubbel. Tävlingen går traditionsenligt av stapeln v.27 med damernas WTA-tävling följt av herrarnas APT-tävling veckan därpå.
LÄS OCKSÅ: Lejonet & Björnen lanserar nytt segment i sin produktportfolio
– Det är med stor passion och stolthet vi går in som partner till Nordea Open. Här når vi en attraktiv målgrupp som vi tror värdesätter svenska leverantörer och det hantverk våra produkter representerar. Det ger oss också möjligheten att förstärka vår position som premiumaktör på den svenska glassmarknaden, säger Katarina Mild, VD & ägare Lejonet & Björnen.
Kvalitet, tradition och hållbarhet genomsyrar alla beslut på Lejonet & Björnen.
– Nordea Open har samma värdegrund som oss. De liksom vi, står för tradition, sätter kvalitet i första rummet och jobbar aktivt med hållbarhetsfrågor. Att identiteten stämmer företag emellan är för oss väldig viktigt, och här känner vi att vi nått en perfect match, fortsätter Katarina.
– Vi är glada att välkomna Lejonet & Björnen till vår Partnerfamilj. Deras glass håller en hög kvalitet med naturliga och noga utvalda råvaror. De tar ansvar som företag och har kommit långt inom hållbarhet och fairtrade, det rimmar bra med vårt eget hållbarhetsarbete. Vi ser framemot vårt samarbete och att till sommaren servera förstklassig glass till publik, partners och spelare, säger Lotta Olmarker Dahlberg, projektledare Nordea Open.
Glass och tennis i vackra Båstad under svenska sommarens kanske bästa veckor kan inte bli annat än succé!