Våren är på ingång och det finns väl inget som ger vårkänslor så mycket som glassiga nyheter? Lejonet & Björnen lanserar ett helt nytt segment i sin produktportfolio – Limited Edition.
Här testas nya idéer och kreativiteten flödar i större skala tillsammans med andra svenska producenter som liksom Lejonet & Björnen har passion för det dom gör. Filosofin och utgångspunkten är att smakerna ska vara oväntade, spännande och djärva. Samarbetspartners väljs med omsorg – de ska, precis som Lejonet & Björnen, sätta kvalitet i första rummet.
LÄS OCKSÅ: Lejonet & Björnen får ny design!
Gin & Tonic glassen är den första lanseringen i den helt nya serien av limiterade smaker. Resultatet är en glass som har tydlig ginsmak med en härlig enbärston som bär sig väl i glassen. Den kompletteras med granskottstonic som förhöjer och förlänger smakerna i glassen samt lyfts ytterligare med hela lingon som legat i gin och som ger glassen både karaktär och struktur.
Ginen kommer från Lydén Distillery som producerar gin på ett hantverksmässigt vis i Smålandsskogar och tonicen kommer från Ekobryggeriet, producent av en av Sveriges bästa tonics.
LÄS OCKSÅ: Lejonet & Björnen nominerade till Svenska Designpriset
Denna limiterade smak kommer att distribueras till livsmedelsbutiker och glassbarer i hela Sverige från v.16.
– Med Limited Edition vågar vi tänka helt nytt, ta ut svängarna och gå utanför vår comfort zone. Vi kommer att samarbeta med andra svenska varumärken och hitta spännande och oväntade smaker. Resultatet ska vara oväntat och djärvt, och försvinnande gott, säger Anders Lejonbjörn, Glassmästare Lejonet & Björnen.
– Gin & Tonic glass är sommarens lika självklara som spännande kula glass på maten för de djärva, säger Katarina Mild, VD & Ägare Lejonet & Björnen.