Lidl utvecklar nu det framgångsrika kommunikationskonceptet ”Allt annat är olidligt” med en kampanj där man hyllar sina kunder. Under temat ”Tillsammans gör vi Sverige mindre olidligt” fortsätter Lidl tillsammans med sina kunder att utmana det svenska livsmedelsoligopolet. Kampanjen startar under vecka 36 och fortsätter utvecklas under hösten.
Läs också: ”rumble in the jungle” har kommit till Sverige. Luta dig tillbaka och njut av matchen…
– Varje dag får vi bevis på att vi har tusentals lojala kunder som har fattat grejen med Lidl, de har upptäckt att det går att köpa mat av hög kvalitet till bra priser. Vi vill därför tacka och hylla dem i första delen av vår nya kampanj. Framöver kommer vi få se mer av våra kunder, de som upptäckt det andra har missat, säger Bella Goldman, marknads- och kommunikationsdirektör Lidl Sverige.
Läs också: Lidl är just nu bäst i klassen
Precis som i den senaste reklamfilmen figurerar karaktären Roger även i den nya. I filmen bjuder Roger in sina grannar och vänner att smaka på Lidls sortiment. Roger spelas av Fredrik Lexfors, som även i verkligheten är en trogen Lidlkund.
– Vi fortsätter utmana våra högpriskonkurrenter och kommunicera vår affärsidé, högsta kvalitet till bästa pris. Vi mottog nyligen utmärkelsen ”Årets bästa butikskedja Sverige” i kategorin livsmedel. Titeln gör oss ovanligt stolta eftersom det är kunderna som röstat fram sin favorit och vinsten bevisar våra lojala kunders starka relation till oss. Vi hoppas att kampanjen ska få fler att se fördelarna med att handla på Lidl och upptäcka att vi trots våra låga priser aldrig tummar på kvaliteten, säger Bella Goldman.
Den nya kampanjen kommer tas ut i såväl TV, radio, print, webb som sociala medier.
Bakom kampanjen står Lidl och företagets byråfamilj; reklambyrån Volt, mediebyrån Starcom, contentbyrån Make Your Mark och PR-byrån JMWGolin som tillsammans under Lidls ledning säkerställt en integrerad kampanj.