Den 21 september går årets upplaga av Retail Awards av stapeln. Lidl Sverige toppar listan över flest antal nomineringar och har möjlighet att vinna i kategorierna Årets arbetsgivare, Årets logistiksatsning och Årets hållbara företag. Bakom tävlingen står branschorganisationen Svensk Handel. Syftet är att lyfta fram, belöna och hylla framgångsrika företag, personer och satsningar i handeln.
Vinnarna utses vid Retail Awards, Svensk Handels årligen återkommande evenemang som i år arrangeras digitalt. Den 21 september har Lidl Sverige möjlighet att ta storslam. Livsmedelskedjan toppar listan över flest nomineringar och har vinstchans i tre olika kategorier.
– Vi gör saker annorlunda och går vår egen väg, därför gör det mig extra glad att vi toppar nomineringslistan, det visar helt enkelt att vi gör rätt. Nomineringarna speglar det arbete vi lägger ner på att bli ledande inom hållbarhet och logistik vid sidan om att vara en riktigt bra arbetsgivare. Det är också ett stort erkännande för våra drygt 4 200 medarbetare som varje dag är med och utmanar den övriga branschen, säger Johan Augustsson, Sverigechef Lidl.
Juryns motiveringar:
Årets arbetsgivare
”Lidl har tvättat bort stämpeln som en udda fågel på livsmedelscenen och är idag en utmanare till samtliga dagligvaruaktörer.”
Årets logistiksatsning
”Expanderar i snabb takt med egen varuförsörjning med ambitionen att ligga i framkant inom logistikområdet.”
Årets hållbara retailföretag
”En liten aktör med stora globala muskler och ambitionen att bli branschledande inom hållbarhet.”