Movements nya säljkår kommer att ha fullt fokus på storstadsregionerna.
Nu startar Movement en helt ny säljkanal – en storstadskår med möjlighet till direktförsäljning. Storstadskåren kommer att vara något mindre än Movements 7 rikstäckande säljkårer som finns idag och med fullt fokus på storstadsregionerna.
LÄS OCKSÅ: Movement redo att starta upp en ny säljkår i storstan
I portföljen finns leverantörer och produkter som önskar sälja via direktleveranser till enskilda butiker till exempel nystartade varumärken som har stor potential i våra storstadsområden, men även etablerade varumärken som är centralt listade och behöver extra förstärkning. Det har varit ett stort intresse för denna säljkår sedan nyheten släpptes i slutet av oktober och redan från start finns flera fina varumärken i portföljen som Malmö Chokladfabrik, Backers, Aqua Nobel, Acai Bowl, Sproud och Candinavia.
Jonas Hagelbäck har arbetat som regionchef för säljkår kolonial och går nu över som försäljningschef i nya storstadskåren. Vi fick några minuter med Jonas och passade på att stämma av läget:
LÄS OCKSÅ: Piwa och Movement inleder ett samarbete
Hur känns det?
– Att få vara delaktig att bygga upp en helt ny säljkår som kommer vara unik känns både spännande, utmanande och självklart väldigt roligt. Nya medarbetare och nya samarbetspartners, bara det är spännande och väldigt kul!”
Vad är era styrkor i storstadskåren?
– Våra styrkor är att vi kommer ha ett stort kontaktnät i varje butik då vi kommer jobba i samtliga kategorier, där vi kommer kunna arbeta med både listat och icke listade artiklar, med stora och mindre varumärken vilket ger oss flexibilitet att kunna plocka in vilka kategorier som helst då vi kan samtliga avdelningar.
Vad ser du mest fram emot 2021?
– Det som kommer bli riktigt kul är att lära känna alla samarbetspartners och få lära sig allt om just deras produkter och få höra deras framtidstro och få vara med att tillsammans skapa en framtid för deras varor och vårt samarbete. Jag ser såklart även fram emot att lära känna mitt nya team och bygga upp ett riktigt bra samarbete mellan säljarna och med våra samarbetspartners.
LÄS OCKSÅ: Hans & Greta inleder samarbete med Movement