Hos Swedish Greenfood Company handlar det om nästa generation växtbaserade produkter. Idag finns flera innovativa produkter i portföljen på den svenska marknaden representerade, bland annat varumärket Valsoia. Varumärket har funnits sedan 1990 och erbjuder produkter som är 100% veganska, helt fria från palmolja och utan genmodifierad soja.
Sortimentet består av hasselnötskräm, växtbaserad dryck, efterrätter, glass, samt ett brett utbud av veganska färdigrätter som till exempel burgare, korv, pizza och lasagne. Här finns flera alternativ för den medvetna konsumenten som vill äta en mer växtbaserad kost.
I januari startade Movement upp ytterligare en specialiserad säljkår med fokus på storstäder och direktleveransförsäljning. Valsoia är ett av varumärkena som tar plats i säljkåren och blir nu bearbetade i storstäderna.
Swedish GreenfoodCompany Country Manager Sweden Pia Andersson ser fram emot samarbetet med Movement: ”Vi är väldigt glada över att få komma igång med samarbetet. Inriktningen på storstäderna tillsammans med expertisen att hantera både central listade produkter och direktlevererade passar oss perfekt! Genom samarbetet får butiker en bra service och konsumenter en större tillgänglighet för våra produkter”.
Movements Business Development Manager Tomas Olsson säger: ”Vi ser fram emot vårt nya samarbete med Swedish GreenfoodCompany. De erbjuder konsumenten spännande och innovativa produkter som ligger helt rätt i tiden! Produkterna kommer få ta mer plats i butikerna med hjälp av vår specialiserade säljkår och samtidigt får fler svenskar upp ögonen för produkterna!”