Ljusare tider innebär som vanligt att CandyKing släpper nya produkter i lösgodissortimentet på den svenska marknaden. Väntan är över för alla godisälskare! I år lanseras flera spännande nyheter tillsammans med konsumenternas mest efterfrågade favoriter i godishyllan.

Nu adderas till exempel klassikern Violpistol samt superpopulära Salta- och Sura S-märken i sortimentet. Dessutom retrogodiset Hockeypulver i ett anpassat lösviktsformat och sprillans nya Vattenmelonkulor som bara finns att plocka hos CandyKing. Allihop finns i butik från och med v.8.

– Som Europas största leverantör av lösgodis är det viktigt för oss att driva kategorin och ständigt utveckla sortimentet med ordinarie produkter såväl som spännande nyheter, säger Christin Sunnåker, Product Manager Pick & Mix, Cloetta Sverige. Nu
lanserar vi sprillans nya godisbitar, inklusive utvalda klassiker som våra konsumenter efterfrågat. Och vi har tagit tillbaka retrogodiset Hockeypulver i ett nytt format; Hockey Sticks, som bara finns att köpa hos CandyKing. För dig som bara inte kan få nog av lakrits, kan du nu lakritsifiera vilken godisbit du vill, bara fantasin sätter gränser.

Nyheterna som finns i butik från vecka 8, är:
• Plopp Apelsin – Klassiska Plopp! Nu med krämig apelsinfyllning
• Sockrade Äpple – Mjukt och friskt gelégodis med smak av äpple
• G&B Giants Sour – Lösviktsfavoriten Gott & Blandat Giants kommer äntligen i en sur
variant!
• Hockey Sticks – Retroprodukten hockeypulver kommer nu i pick & mix format. Bara
hos CandyKing! Hur äter du ditt hockeypulver?
• Vattenmelonkulor – Vattenmelonkulor fyllda med ett surt vattenmelonpulver.

Utöver dessa nyheter så fylles det på med efterfrågade favoriter:
Fondant Karamell, Fondant Choklad, Violpistol, Salta S-märken,Sura S-märken, Regnbågsmix, Stora Skumma Glasstrutar, Jumbo Lakrits, Franska Fruktkolor, Citronläppar.

Med lanseringen av vårnyheterna fortsätter CandyKing att bygga både sortiment och varumärke samt stärka sin position som premiumleverantör av lösgodis. Cloetta är den största leverantören av pick & mix i Europa. Lösviktsgodis har en mycket stark position i de nordiska länderna där Sverige står för 30 procent av den totala konsumtionen, medan övriga Norden står för 5–15 procent. Med över 500 godissorter att välja på erbjuder CandyKing valfrihet och smakglädje för alla.