Karin Atterfors har tillträtt som Senior Vice President för Marketing, Product Development & Innovation hos Atria Sweden från den 5 juni. Hon kommer närmast från Swedish Match och har en gedigen bakgrund inom strategisk marknadsföring och produktutveckling.
Atria Sweden stärker sitt ledningsteam med Karin Atterfors som ny Senior Vice President för Marketing, Product Development & Innovation. Hon tillträdde sin nya roll den 5 juni och tar plats i företagets ledningsgrupp. Jarmo Lindholm, vd för Atria Sweden, ser fram emot de bidrag Atterfors kommer att göra:
“Karin har en mycket intressant bakgrund med stor erfarenhet från strategisk marknadsföring i internationella verksamheter. Hon kommer att bli en nyckelperson i att leda det centrala marknadsteamet och jag är övertygad om att hon med sin gedigna erfarenhet är rätt person att fortsätta utveckla våra varumärken och produkter för den svenska marknaden,” säger Jarmo Lindholm.
Atterfors har en omfattande erfarenhet från flera ledande roller inom FMCG och detaljhandel, både nationellt och internationellt. Hon kommer senast från Swedish Match, där hon var Director Snus Category. Tidigare har hon arbetat som Marketing Manager för Carlsberg Sverige och haft ledande positioner på Movement Consulting AB och Kraft Foods.
Med sin breda bakgrund inom marknadsföring och innovation är Atterfors väl rustad för att ta sig an sin nya roll på Atria Sweden. Själv uttrycker hon stor entusiasm för att börja sitt arbete hos Atria:
“Atria är ett företag som har starka varumärken och fint renommé, och jag ser verkligen fram emot att sätta mig in i verksamheten och vara en del av resan framåt,” säger Karin Atterfors.
Atria Sweden, känd för sina starka varumärken och innovativa produkter, hoppas nu på att ytterligare stärka sin position på marknaden med Atterfors i ledningen för marknadsföring och produktutveckling.
Text: Redaktionen – Butiksnytt