– Våra förpackningar har en relativt stor yta att kommunicera på och våra tidigare samarbeten med bland annat Disney, Legoland och Liseberg har slagit väl ut säger Sara Svensson, marknadsansvarig på Kronägg.
Exponeringstiden i butik varar i cirka 7 veckor där en av Kronäggs förpackningar kommer att prydas av karaktärerna i nya filmen om Pelle Svanslös.
– I dagens digitala medialandskap är butiksexponering ett bra komplement för oss att kunna skapa intresse kring vår lansering. Julen är en högtid då barnfamiljer vistas mycket i matvarubutiker och gör sina inköp för kommande julbord och julgodis-bakningar säger Linda Svensson på SF Studios.
Gösta Knutssons folkkära berättelser om den snälla kattungen Pelle Svanslös har lästs av flera generationer sedan de först gavs ut år 1939, och de är fortfarande mycket populära i hela Norden.
– Vi vill göra en fantastisk film fylld av färg och musik som via Pelles längtan efter kärleken och hans fina inställning till livet – att alltid våga vara snäll – tar oss på en bergochdalbana mellan roliga och egensinniga katter. Det är en historia med ett tema som är universellt oavsett land, nationalitet och ålder, säger en av filmens två producenter Gila Bergqvist Ulfung.
Filmens trailer : https://youtu.be/k5xj7FZRrsQ