Sötpotatisbollar, färgsprakande rödkål och en proteinrik kikärtsmix. Det är några av nyheterna i Picadelis salladsbarer i höst. Dessutom utökas det populära sortimentet med färdigpackad mat som lanserades våren 2022. En krispig pokébowl med räkor, den currydoftande pastasalladen Creamy Curry Crawing och en veggiewrap med BBQ-kryddad Quorn står på menyn.
Svenskarna köper nästan en halv miljon Picadelisallader varje vecka! Och suget efter växtbaserade, hälsosamma och prisvärda sallader är rekordstort. IPicadelis 900 salladsbarer i Sverige säljs det idag i snitt 240 kilo per vecka. Efter sommaren presenteras flera roliga nyheter för den salladssugne. Allt från den citrondoftande pastan Hellooo Lemoncello till den höstiga rödkålssalladen Appletizing Slaw.
I höst blir det ännu fler växtbaserade proteiner att välja bland, för att möta kundernas efterfrågan på vegetariska och veganska alternativ. Idag är minst 70 % av Picadelis sortiment veganskt och 90 % är lakto/ovo vegetariskt. Inget rött kött finns att plocka i Picadelis salladsbarer eller food-to-go. En medveten satsning – för ett hållbart och hälsosamt sortiment med låg klimatpåverkan. Klimatsmart snabbmat, helt enkelt. En vegansk nykomling som lär ta plats i många Picadeliskålar i höst är de omsorgsfullt kryddade och perfekt saftiga sötpotatis- och kikärtsbollarna Potato Sweeties. Tre nya veggiefavoriter presenteras dessutom i det färdigpackade sortimentet.
Hösten 2021 lanserade Picadeli konceptet Warm-ish, en oväntad idé som tog svenskarna med storm. Här plockar kunderna sina favoriter i salladsbaren, och sedan micras skålen i 1 minut. Picadeli har märkt upp de ingredienser som är särskilt goda att värma. En nyhet som verkligen trivs i den varma salladen är den krämig bearnaisedressingen Wannabea Rockstar. Hösten 2022 lär den värmande och hälsosamma salladen göra succé igen.
Nyheterna kommer i butik från vecka 36 och framåt.