Idag går Pizza Hut ut med att de gör en storsatsning för att ta varumärket och kommunikationen uppåt och framåt på den svenska marknaden med en värvning av Andrea Lindgren till positionen som marknadschef.
Andrea Lindgren lämnar rollen som global Head of Brand & Concept hos Cloetta Pick & Mix, för att sätta tänderna i Pizza Huts varumärke och kommunikation i slutet av april. Under de senaste fyra åren har hon lett arbetet med att ta fram nya varumärkesstrategier, lanseringar och implementeringar av nya identitets- och kommunikationskoncept för CandyKing och Parrots hos Cloetta. Men nu lämnar hon rollen för att ta Pizza Huts varumärke till nya höjder
– Mitt uppdrag är tydligt; vi ska ta Pizza Huts varumärke till nya höjder genom att sätta strategisk riktning och plan för vägen framåt, och landa i ett fräscht koncept anpassat för dagens kommunikationslandskap. Med redan 26 restauranger som erbjuder ett spännande och aktuellt utbud, gäller nu det att spänna musklerna för fortsatt expansion och ligga i framkant ur ett marknadsföringsperspektiv. Potentialen är lika stor som ambitionerna, och jag är väldigt taggad på att sätta igång arbetet. Det ska bli riktigt kul att fortsätta driva den resan framåt tillsammans med teamet när jag börjar i april, säger Andrea Lindgren.