Lika enkelt – ännu mer tacokärlek! Nu lanserar Santa Maria ett nytt taco-koncept som ger spännande variation till våra älskade tacomiddagar. Nya smakrika kryddpaster, flera såser, het mayo och en tortilla med struktur. Taco truck-känsla hemma på ett kick.
Det är 30 år sedan Paulig-ägda Santa Maria lanserade Tex Mex på den svenska marknaden och sen dess har tacofredagen blivit något av en institution i svenska hem. Idag finns ett brett sortiment av produkter för bland annat tacos, burritos, fajitas och enchiladas. Och svenskarna verkar aldrig få nog av ”nationalrätten”.
– 2020 toppade tacos listan över de mest populära helgrätterna och vår 30-åring är starkare än någonsin, därför känns det extra kul att erbjuda nästa nivå av Tex Mex. Tanken med vårt nya taco-koncept är enkel variation, restaurangkänsla hemma och mer vuxna smaker. Vi kallar det Next Mex, säger Jenny Odéhn Hejdenberg, Head of Portfolio & Brands World Foods på Paulig.
Med inspiration från trendiga taco trucks erbjuder det nya sortimentet en minitortilla gjord på majs och vete som har mer struktur än den vanlig vetetortillan, kryddpaster för grönsaker, kyckling och kött som du bara rör ner i stekpannan, en lime- och jalapeñomayo samt tre fräscha salsor i spännande smaker: Taqueria, Peach & Chili och Tomatillo. Produkterna är fria från konserveringsmedel och utan tillsatt socker.
– Vårt nya koncept Next Mex är ett spännande komplement till Santa Marias klassiska sortiment; det sticker ut lite mer i smakerna och tar för sig mer. När barnen vill ha sin vanliga taco kan föräldrarna önska mer variation, fast lika enkelt som vanligt, säger Jenny Odéhn Hejdenberg, Head of Portfolio & Brands World Foods på Paulig.
Variation, mer grönt och alternativa proteinkällor
Pauligs ambition är att erbjuda produkter som möjliggör hälsa och välmående för både människa och planet. Och det Santa Marias nya tacokoncept kan hjälpa familjen på vägen mot mer grönt och varierande proteinkällor.
– Vi vill inspirera människor att laga tacos med andra ingredienser än de normalt gör, som till exempel tofu, blomkål eller kycklingfil. Dessutom utmanar vi konsumenten att använda nya tillbehör. Varför inte lägga till pumpafrön, fetaost och rödkål?, säger Jenny Odéhn Hejdenberg.
Det nya sortimentet från Santa Maria rullas ut i butik från vecka 3.