Sellton är familjeföretaget som startade 1996 och vars ambition är att förenkla vägen till en hälsosammare vardag. Deras sortiment består av naturliga råvaror av bästa kvalitet och där hela produktens resa genomsyras av kvalitet, från grödans växtplats till färdig produkt. För mer än 20 år sen packades Selltons första nöt och de har sedan dess arbetat för att hitta nya och spännande produkter, hela tiden med stort fokus på kvalité och näringsrikt innehåll. Sortimentet består av nötter, fröer, torkade bär och frukter, alla 100% naturliga och utan onödiga tillsatser.
Idag ägs och drivs Sellton av Bodén & Lindeberg som är en av Nordens ledande importörer av nötter, torkad frukt och kryddor. Nu vill företaget ta nästa steg och har valt Movement som partner. Från och med oktober kommer Movements specialiserade säljkår bearbeta Selltons produkter inom dagligvaruhandeln. Nu kommer fler människor runt om i Sverige få chans att upptäcka Selltons goda produkter.
– Det känns fantastiskt att få vara med att starta upp detta samarbete tillsammans med Movement och jag ser fram emot vad vi kan åstadkomma som ett team, säger Jenny Johansson, Försäljningschef för Sellton och Bodén & Lindeberg.
– Nyttigt gott är en stark trend. Det känns riktigt roligt att få ansvara för säljbearbetningen av sådana produkter i butik. Selltons nötter, fröer, torkade bär och frukter är nyttiga – och riktigt goda! Det skall bli spännande att se vad vi kan göra för dessa produkter i butik, säger Jennifer Friman, Movement Groups VD.