Axfoods restauranggrossist Snabbgross fortsätter att expandera, och tar nu sitt nya butikskoncept Snabbgross Club till Södertälje, där landets andra butiken i sitt slag öppnar efter sommaren.

Butiken ger såväl Södertäljeborna som restauranger, caféer och företagskunder i Södertälje med omnejd tillgång till en medlemsbaserad grossist- och livsmedelsbutik, med stora och unika förpackningar till låga priser, unika medlemskampanjer, medlemspriser och rabatterade tjänster hos samarbetspartners. Butiken skapar omkring 20 nya arbetstillfällen.

Under slutet av förra året lanserade Axfoods restauranggrossist Snabbgross det helt nya butikskonceptet Snabbgross Club med en första butik i Danderyd i norra Stockholm. Butiken är en av de första medlemsbaserade livsmedelsbutikerna i Sverige, där såväl restaurang-, café- och företagskunder som privatkunder kan handla högkvalitativa varor som vanligtvis bara restaurangkunder kan ta del av till låga priser.

LÄS OCKSÅ: Snabbgross Club öppnar en helt ny matbutik för medlemmar

Intresset och nyfikenheten kring Snabbgross Club har varit stort, och efter en lyckad lansering har medlemsantalet redan överstigit 5 000 medlemmar. Och nu står det klart att Södertälje blir platsen för den andra Snabbgross Club-butiken i landet, när portarna till den helt nya butiken i ett attraktivt läge i Weda slår upp under årets tredje kvartal.

– Det känns fantastiskt kul att expandera vårt nya och spännande butikskoncept. Södertälje är en stor stad och en intressant marknad för Snabbgross Club, och vi är övertygade om att vi fyller en lucka på Södertäljes dagligvarumarknad samtidigt som vi kan erbjuda restauranger, caféer och företagskunder att handla högkvalitativa råvaror till riktigt bra priser, säger Eva Pettersson, vd på Snabbgross.

För restaurang- och företagskunden fungerar konceptet som en vanlig Snabbgross-butik som även erbjuder e-handel.  Företagskunder kan också ansluta sig till medlemskapet för att ta del av alla förmånliga medlemserbjudanden.

För privatkunder är medlemskapet en förutsättning för att få handla i butiken och kostar 299 kr per år. Alla nya kunder erbjuds ett gratis prova-på-medlemskap på tre månader. Konceptet har hämtat inspiration från modellen Warehouse Clubs, som rönt stora framgångar på den internationella marknaden. Snabbgross Club fokuserar initialt på mat och matvaror och målgruppen för konceptet är matälskare, den som gillar mat och matlagning, men också den stora familjen som vill fylla på förrådet med större förpackningar till alla måltidstillfällen, stora som små.

Butiken blir även helt ny för Södertäljes företagskunder och riktar sig till de företag som är verksamma inom restaurang, fastfood och café.

Butiken får en yta på ca 3 000 kvm och kommer att generera omkring 20 nya arbetstillfällen på orten.