Spendrups inleder ett samarbete med The Norr Company, som tillverkar funktionella drycker under varumärket Norr. Spendrups tar över all försäljning och distribution av Norr i Sverige.
– Norr har lyckats skapa ett solitt varumärke som känns helt rätt i tiden, med snygg utsida och ett väl genomarbetat innehåll. De lanserade ju ett år före oss och vi tittade mycket på dem när vi skapade Naia, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för alkoholfritt på Spendrups.
Norr finns som stilla och kolsyrad dryck och samtliga produkter är koffeinfria. De stilla dryckerna har en låg sockerhalt och de kolsyrade är sockerfria. De senaste dryckerna i sortimentet är dessutom berikade med vitaminer. Drycken passar lika bra vid återhämtning efter träning som till lättdrucken törstsläckare på språng. Norr har ett stort hållbarhetsfokus och arbetar efter en One for One-modell som innebär att för varje såld dryck donerar Norr Company en enhet vätskeersättning till Rädda barnen. Företaget arbetar efter visionen att ingen i världen ska behöva dö av vätskebrist.
– Det Norr gör ligger helt i linje med våra värderingar och sortimentet kompletterar samtidigt Naia väldigt bra i portföljen. Med det här samarbetet stärker vi ytterligare upp vårt sortiment av funktionella drycker, säger Anna-Stina Hallberg.
– Vi på Norr är väldigt glada över vårt partnerskap med Spendrups. Vi har funnits på marknaden i drygt två år och när det nu är dags för vårt nästa steg så känns det helt rätt och ärofyllt att få växa vidare med Sveriges största familjeägda bryggeri, säger Adriano Sannelli som är vd och en av grundarna på Norr Company.
Han fortsätter:
– Att Spendrups dessutom delar våra värderingar och värdesätter vårt One for One-arbete känns viktigt för oss.