Stefan Albertson har utsetts till ny marknads- och innovationsdirektör för O. Kavli AB. Stefan kommer närmast från en roll som nordisk kategorichef för växtbaserat på Kavli. Stefan har lång erfarenhet av att leda marknads-, kategori- och innovationsteam bland annat från Lantmännen Cerealia, Risenta och Arla Foods. På Lantmännen Cerealia hade Stefan bl a roller som nordisk kategorichef green eating samt som Innovationsdirektör.

Vi är mycket glada över att Stefan Albertson har accepterat rollen som ny marknads- och innovationsdirektör på Kavli. Kavli växer väldigt fort och i en allt mer komplex miljö är vi övertygade om att Stefan är rätt person att leda marknadsorganisationen framöver, säger Gerhard Bley, VD för O. Kavli AB.

Kavli har gjort en snabb tillväxtresa både organiskt och genom förvärv och idag består portföljen av 13 varumärken. Ambitionen är att fortsatt växa inom våra kärnkategorier och Stefans mycket gedigna erfarenhet från både varumärkesdriven kategoriutveckling och innovation tror vi därför blir ett väldigt starkt tillskott till vår organisation, säger Gerhard Bley.

Det känns kul att få vara med och driva Kavlis tillväxtresa med våra starka varumärken, produkterbjudanden och vår ledarskapsvision, det empatiska ledarskapet. För mig personligen spelar ägarformen, att Kavli ägs av en stiftelse och att överskottet delas ut till välgörande ändamål, en stor roll. De senaste åren har vi årligen delat ut ca 100 miljoner kronor. Det gör oss till en unik arbetsgivare i branschen och gör varje arbetsdag lite mer betydelsefull, säger Stefan Albertson.

Stefan Albertson ersätter Helena Donar, som varit marknads- och innovationsdirektör sedan 2015. Helena kommer att anta nya utmaningar utanför Kavli.

Stefan Albertson tillträder sin nya befattning den 1 Augusti 2021.