Wellibites AB och Movement Group AB inleder ett nytt samarbete på den svenska dagligvarumarknaden från och med vecka 20. Uppdraget omfattar säljbearbetning av butiker inom dagligvaruhandeln.
Det hela började i grundaren Saras kök. Som legitimerad apotekare, kost- och friskvårdsexpert och gottegris med en hopplös övertygelse om att det går att få det bästa av två världar, ville hon skapa ett godis som inte bara smakade gott – utan även gör gott! Efter många timmar, som blev till månader, av experimenterande, kokande, vägande och omrörande i en liten kastrull fick hon till slut fram en liten Wellibite på andra sidan. Med en noga uträknad formula skapades ett godis som innehåller vitaminer och mineraler, helt utan socker och gluten, veganskt och endast med naturliga smaker och färger.
Sara Serray, VD och grundare Wellibites ser fram emot samarbetet:
– Det är en magisk känsla att efter så kort tid på marknaden ha blivit listad hos marknadens största kedjor både inom DVH, SVH och Apotek! Mottagandet både hos konsument och kunder har varit fantastiskt och jag blir ständigt överväldigad av all positiv respons – och har dessutom redan fått förfrågningar från både den nordiska och europeiska marknaden. Jag har lagt ner oändligt många timmar, hjärta och själ i Wellibites och självklart har också Grahns Konfektyr och mina rådgivare längs vägen som trott på mig och min vision spelat en viktig roll i att få idén att bli till verklighet. Hade inte kunnat önska mig en bättre start på denna spännande resa!
Movement Groups VD Jennifer Friman säger
– Precis som Sara gillar jag sötsaker och har drömt om ett riktig gott godis – som samtidigt är nyttigt! Det är något som ligger i tiden och behövs i Sverige, där vi är väldigt medvetna om vad vi stoppar i oss samtidigt som vi äter allt mer godis för varje år. Nu finns detta! Smaka och jag lovar att ni inte blir besvikna. Wellibites fyller en viktig roll i ett mer välmående samhälle och vi ser fram emot detta samarbete”.