Herrljunga Cider, ja de känner de flesta till. Ni vet, den gröna ciderflaskan som mormor och mamma alltid ställde fram när det var högtidligt. Företaget med samma namn, har lite i skymundan, utvecklats till att bli ett dryckeshus. Kanske visste ni inte att portföljen är fylld med en rad dryckes-läckerheter. Allt ifrån saft och lemonad till juice, shot, must och glögg.

Dryckeshuset Herrljunga Cider
-Vi är duktiga på dryck och har utvecklat uppskattade produkter, berättar Johan Branmark, vd och delägare i Herrljunga Cider AB. – Men jag ska villigt erkänna att vi alla gånger inte varit så duktiga på att få ut budskapen kring våra fina produkter.

Tillväxt på agendan
För drygt ett år sedan klev Stefan Boström in som styrelseordförande, i Herrljunga Cider AB. Med det kom härlig energi och det blev en start på en spännande tillväxtresa. En utmaning, given av Connect Väst antogs, där bolaget får en genomlysning av verksamhetsidé, vision, mission mm.

Något för alla att älska

-Nu har vi, tillsammans med Connect väst, satt de viktiga grundstenarna och nyckelpersoner har rekryterats in för att möjliggöra denna tillväxt. Ni kan vänta er både traditionella drycker, men också spännande, nytänkande sådana under varumärken som Herrljunga MusteriSpirit of SwedenCocky CraneDufvenkrooks och inte minst Herrljunga Cider.
-Vi brinner för att skapa drycker för alla, att njuta av varje dag. Trots hela livet på Herrjunga Cider, är jag mer taggad än någonsin för det som komma skall, säger en entusiastisk Johan Branmark.