Efter fyra år utanför företaget gör Tobias Karlsson comeback som Chief Marketing Officer på MAX Burgers. Med gedigen erfarenhet inom marknadsföring och affärsutveckling tar han nu på sig ansvaret för att stärka varumärket och driva försäljning – både i Sverige och internationellt.


Tillbaka till MAX – med nya insikter och bredare erfarenhet

Den 3 mars 2025 tillträder Tobias Karlsson officiellt som CMO på MAX Burgers, där han får ansvar för marknadsföring, försäljning, kommunikation och affärsutveckling. Han kommer närmast från rollen som Chief Marketing & Product Officer på Espresso House Group, där han spelade en central roll i varumärkesutveckling och produktinnovation. Tidigare har han även varit Director of Marketing & Communications på Kronans Apotek.

LÄS OCKSÅ: MAX hyllar New York-klassiker med Brooklyn Tribute – en smakresa till burgarens mecka

Tobias Karlsson tillträder som CMO på MAX Burgers

Men för många i branschen är han redan ett bekant namn inom MAX – mellan 2016 och 2020 innehade han samma roll och var en nyckelspelare i företagets internationella expansion. Under sin tid på MAX blev han dessutom utnämnd till ”Sveriges Bästa Marknadschef” tre år i rad av branschtidningen Resumé.

MAX Burgers är ett av Sveriges starkaste och modigaste varumärken. Jag ser fram emot att ta mig an denna spännande roll och bidra till företagets fortsatta framgång och tillväxt, både i Sverige och utomlands. Att bygga älskade varumärken, stark försäljning och meningsfulla gästupplevelser är det finaste en CMO kan bidra till, och jag ser verkligen fram emot att ”komma hem” och få göra det tillsammans med alla på MAX, säger Tobias Karlsson.


Strategisk förstärkning för MAX fortsatta expansion

MAX Burgers har under de senaste åren fortsatt sin expansion och innovation inom hållbara och kvalitativa snabbmatsalternativ. Att få tillbaka en erfaren ledare med djup insikt i både MAX affär och den bredare konsumentmarknaden ses som en strategisk förstärkning för bolaget.

LÄS OCKSÅ: MAX hyllar svensk festtradition – lanserar exklusiv bankettmeny med Kalix Löjrom

Tobias har en djup förståelse för branschen samt ett driv och nyfikenhet som jag är övertygad kommer vara värdefullt för vår fortsatta tillväxtresa. Att han dessutom har en stark förståelse för MAX, vår kultur och våra värderingar är ett extra plus. Vi välkomnar Tobias till koncernledningen och ser fram emot att nå nya höjder tillsammans, säger Martin Oppenheimer, COO på MAX Burgers.

Tobias Karlsson gör sin första arbetsdag som CMO på MAX Burgers den 3 mars 2025, och förväntningarna är höga på hans bidrag till bolagets fortsatta utveckling.

LÄS OCKSÅ: Ny marknadsdirektör till Kronans Apotek och Apoteksgruppens nya apotekskedja

Text: Michael Andersson – Butiksnytt