I snart 20 år har tittarna kunnat följa ICA-handlaren Stig och hans kollegor i ICA-butiken i vad som är den längsta reklamserien genom tiderna. Nästa vecka gör Loa Falkman sin sista film i rollen som ICA-Stig. Hans efterträdare avslöjas den 31 januari och varje vecka fram till dess presenteras nya ledtrådar i reklamfilmerna och i ICAs övriga kanaler.
Den sista filmen med Loa Falkman i huvudrollen visas ovan och hans efterträdare avslöjas söndagen den 31 januari klockan 21.15 på TV4.
– Inför avslöjandet av Loa Falkmans ersättare den 31 januari kommer vi släppa ett antal ledtrådar kring Loas efterträdare, både i reklamfilmerna och i våra övriga kanaler. Den som lyckas gissa rätt har bland annat möjligheten att vinna en roll i en av ICAs reklamfilmer, säger Josefin Lundmark, marknadsdirektör på ICA Sverige.
Tävlingsperioden pågår mellan den 11 och 31 januari där det veckovis presenteras nya ledtrådar. ICAs stammisar får även en extra ledtråd via ICAs app några timmar före avslöjandet den 31 januari. Mer information angående tävlingen finns på ica.se/tavlaochvinn
Det är snart 20 år sedan reklamfilmerna om en ICA-handlare och hans butik började sändas i TV och 2007 utnämndes reklamserien till den längsta i historien av Guinness Rekordbok. Under de första 13 åren axlade Hans Mosesson huvudrollen som hela Sveriges ICA-Stig och de senaste sex åren har Loa Falkman haft rollen.
– Vi är otroligt stolta över det arbete som Stig och hans kollegor i butiken gjort för att marknadsföra ICA och underhålla våra kunder. Loa Falkman har med sin professionalism, karisma och humor haft en stor del i att filmerna är så uppskattade och jag vill rikta ett varmt tack till honom för sex fantastiska år som ICA-Stig. Nu ser vi fram emot en spännande fortsättning och utveckling av formatet, säger Josefin Lundmark, marknadsdirektör på ICA Sverige.