Från och med den 1 april kommer Weetabix och Movement arbeta tillsammans för att inspirera till goda morgnar. Produktionen av Weetabix flingor startade redan 1932 då grundarna Bennison Osbourne och Malcolm MacFarlane tog över en oanvänd mjölkvarn. Det var startskottet för varumärket som kom att bli Storbritanniens bästsäljande och mest rekommenderade flingor. Idag är Weetabix den näst största märkesproducenten av flingor och müslibars i Storbritannien. Deras produkt Weetabix original är deras bästsäljande produkt och den innehåller endast fyra ingredienser, har högt fiberinnehåll och låg sockerhalt. Idag exporterar Weetabix flingor och spannmål till mer än 80 länder.
Med helhetslösningar inom sälj, marknad och distribution står Movement som partner till Weetabix på den svenska marknaden. Med hjälp av Movements drivna säljkår kommer varumärket få ökad tillgänglighet och synlighet i butiker runt om i Sverige.
Jennifer Friman, VD på Movement Group: ”Att få jobba med ett anrikt varumärke som Weetabix känns hedersamt. Produkten har funnits sedan 1930-talet, hela tiden med en lojal kundgrupp. Vår ambition är att utöka kundgruppen och få fler att få upp ögonen för goda morgnar med Weetabix. Dessa nyttiga flingor med en massa fibrer, sitter ihop som kex som kan smulas sönder och går att variera i det oändliga! Tillsätt frukt, bär, mjölk, fil eller yoghurt och gör din egen goda frukost eller mellanmål. Det skall bli riktigt roligt att få arbeta och utveckla denna fina produkt i Sverige.”
Läs mer om Weetabix på deras hemsida och bli inspirerad till goda morgnar på instagram.