I det höga bruset av kommunikation är det viktigt att komma fram med sitt budskap. Därför uppdaterar nu glassföretaget Lejonet&Björnen sin förpackningsdesign för att bli ännu tydligare i sin position som premiumaktör.
-All design har en given livslängd och tiden var inne för Lejonet&Björnen att tydligare uttrycka ursprunget och hantverksmässigheten. Vi förvaltade och förädlade det som var bra i varumärket och tillförde en tydligare premiumisering och ett fokus på de naturliga råvarorna. Det handlar om att alltid vara rätt i tiden, säger Hans Knutsson, Design Director på varumärkes- och designbyrån Motherland som skapat det nya utseendet.
Den blå identiteten är nu renodlad, varumärket är förstärkt, nya attraktiva produktbilder på smakerna har adderats och det svenska ursprunget har förtydligats.
-Premium, vardagslyx, ansvar och tradition är några av ledorden vi utgått ifrån när vi bytt till ny design och uppdaterat vår profil. Samtidigt som vi renodlat och lyft utseendet till mer premium har vi behållit igenkänning i Lejonet&Björnens blåa färguniversum, logo och festliga band, säger Katarina Mild, VD & ägare Lejonet&Björnen.
En färgkodning av locken för de olika produktgrupperna; konventionell, ekologisk och vegansk ska hjälpakonsumenten i sitt val. De olika glassmakerna är smakfullt fotograferade med smakingredienserna för att tydligt visa och attrahera glassugna konsumenter som söker vardagslyx.
Nytt är också samarbetet med Djurens rätt vars logotyp nu pryder Lejonet&Björnens veganska sortiment. Detta förtydligande är också ett steg som hjälper konsumenten att hitta rätt.